Bruxelles

Astazi am avut parte de o mini excursie in capitala Belgiei, Bruxelles. Desi am trecut de cateva ori pe acolo, in timpul calatoriilor Romania-Belgia si retur, n-am luat niciodata la picior strazile acestui oras. Si acum imi pare rau, deoarece simt ca am pierdut ceva, o istorie, o straduta cu povesti, o ceainarie imbietoare.. Tot ce pot sa spun acum este faptul ca imi doresc sa ma intorc, sa am mai mult timp liber de plimbat si neaparat cu o zdravana documentare inainte de plecare.

Am ajuns in Bruxelles cu trenul, pentru a ne intalni cu un prieten venit din Romania. Ce vreau sa mentionez in cazul calatoriilor cu trenul este faptul ca acestea au curse din 10 in 10 minute, uneori chiar si mai des. Un bilet pentru Antwerpen-Bruxelles costa 6,90 euro si il puteti folosi pentru oricare din trenurile din ziua respectiva, in directia inscriptionata pe bilet. Un mare plus, as putea spune, caci noi am “pierdut” doua trenuri pana ne-am orientat prin garile alea mari! Cel mai bine ar fi sa luati o harta din gara  (se afla in standuri si sunt oferite gratuit), in care va explica exact pe ce peron sa va asezati si la ce numar ( in caz ca nu stiati, in Antwerpen stau trenurile pe 4 etaje  😀 ).

Buuun, sa lasam treburile-de-oameni-mari si sa povestim cu sufletul. Trebuie sa recunosc faptul ca in clipa in care am iesit din gara am fost putin dezamagita. Prea putina populatie, cladiri reci, dar grandioase, toate acestea imbracate-ntr-o ploaie marunta si-o umezeala care m-a facut sa simt frigul pana la oase. Bine ca mi-a trecut dupa un timp, dar asta m-a descurajat oarecum.

Totusi, dupa ce am strabatut  cele mai lungi si urcatoare bulevarde, am dat de “civilizatie”, de aglomeratie si de zgomot. Lucru care pe mine ma incanta mereu    Peste tot zaream cladiri de birouri, oameni cool (am studiat putin si modul lor de a se imbraca) si statui cu gramada. Am intrat si in trecere si in doua parcuri, astfel ca am putut sa observ ca nu sunt foarte diferite de cele pe care vi le-am tot prezentat eu.  Mi-a placut insa enorm atmosfera din ele, de noiembrie tarziu… Copaci goi, cer senin, vant rece.. E clar, iarna-i aproape :-)

Am strabatut numeroase strazi, cartiere, dar nu prea departe de obiectivul de unde am plecat, si anume Parlamentul European, cladire care pe mine nu a reusit sa ma dea gata sub nicio forma. Mi s-a parut prea rece din exterior, astfel ca n-am simtit nicio dorinta de a-i vedea interiorul.

Un mic popas l-am facut la un mic restaurant turcesc ( asta pentru ca am ajuns si in cartierul turcilor, marocanilor.. ), unde am observat ca preturile sunt exact la fel ca cele din Antwerpen. Ce mi-a placut acolo a fost faptul ca am fost servita cu ceai oolong, lucru pe care nu l-am mai intalnit pana acum. A fost bunicel, perfect cat sa ma incalzeasca si sa-mi induca o stare de bine (era probabil si mai bine daca ma intreba daca doresc zahar si nu imi turna cu nemiluita in cana ).

In drum spre intoarcere am luat-o pe o straduta din  apropierea Consiliului Europei, in care  am gasit un magazin de ceaiuri si unde bineinteles ca am intrat ( pura curiozitate 😀 ). Aveau numeroase sortimente din jurul lumii, accesorii de ceai, loc in care il puteai incerca si multe altele. Preturile erau un pic peste masura, probabil din cauza aspectului fancy si a ambalajelor complicate. Am plecat totusi de acolo cu un zambet, deoarece doamna care se ocupa de magazin a conversat cu noi, dandu-si seama fara sa-i mentionam ca venim din Romania, spunandu-ne ca a vizitat si ea aceasta tara. Hai ca-i frumoasa si franceza asta! Desi imi doresc de mult timp sa o invat, parca simt o dorinta si mai mare atunci cand o aud din gura unor oameni minunati.

Nu pot sa am decat cuvinte de lauda pentru Bruxelles, din mica mea excursie. Mi-ar placea enorm sa ma intorc acolo, sa cunosc mai bine orasul, dar sa detin si cheia comunicarii cu oamenii de acolo, si anume (v-ati prins) limba franceza.

fbb

O capitala frumoasa, cu mult bun gust si organizare desavarsita. M-am gandit ca se aseamana destul de mult cu Parisul, dar n-as vrea sa fac astfel de comparatii, deoarece ambele orase au ceva special, care trezesc in mine dorinta de cunoastere si de a calatori cat mai mult.